Tuesday, February 22, 2011

Tartu Maraton 2011

Esimesed emotsioonid on maandatud ja kuna ma endast ühtegi pilti ei leidnud, siis teen postituse ära. Alustaks vast ikka sellest, et kogemus loeb. Startisin oma elu kolmandal TM-l ja alles nüüd hakkan vaikselt mõistma, kuidas seal edukalt sõita. Alustades stardikoridori positsioonist ja lõpetades millal vajutada ja millal niisama rasket nägu teha.

Riietusega ma mööda ei pannud: võrk, soe pesu ja suusavorm. Polnud külm, polnud soe. Sportful mask, TriSmile müts, Buff, prillid ja kinesioteip põskedel ja ninal. Vöökott 5 geeliga. Üks geel stardis ja ülejäänud 4 jooksvalt rajal. Siia lisandub veel Peebu punktis saadud hädaabi-geel, mis päästis mu viimased 20 km. Sellel hetkel oli mul üks geel veel varuks aga keha nõudis juba kahte.

Jooki kaasas polnud. Igas punktis võtsin või sain oma jootjalt juua. Kahel korral ka väljaspool TP-d. Kokku siis 8 punkti joomist ja see kõik oli vajalik. Pole ka ime, et ma varasemad aastad olen lõpus kergelt ära vajunud.

Sõit ise kulges rahulikult. Esimesed 10 km olin liiga passiivne, edasi tegin juba puhtalt enda sõitu ja Palust jõudsin 5 liikmelisse punti, kellele lisandus veel ca 5 meest. Kohati oli kerge, kohati olin saba pealt ära kukkumas. Just nagu ratta grupisõidus. Unustad ennast korraks unelema ja ongi paar meetrit vahe sees, mida tõmbad kinni 500 kuni 1000 meetriga.

Viimastel kilomeetritel ma neist nii maha jäingi. Pole midagi õelda, enda viga.

Võrreldes Kõrvemaa suusamaratoniga, siis ajad endiselt kiirenevad ja õnneks ka kohad. Kuigi iga suusamees teab, et aega määravad väga palju lumeolud ja suusa kvaliteet. TOP 100 koht on nüüd puhtalt taktikas kinni, olen selles kindel.

2009, startisin 2961, 378 koht 3:53:08
2010, startisin 383, 132 koht 3:42:27
2011, startisin 179, 115 koht 3:15:54

Pulss 158/171, 4650 kcal.

Suured tänud siinkohal ka toetavale teamile: Ain-Alar (suusad ja SIS geelid), Jaan (suusasaapad), Tanel (parim määrdemees), Teet (parim jootja, toetaja ja kubjas rajal), Helen (kõige vajalikum geel Peebu punktis) ning Sigrid (neiu, kes mind leidis ja koju ära viis).

Suusakilometraaž on mul ca 700 km ja tõenäoliselt ma seda enam suurendama ei hakka. Kahe nädala pärast sõidan kolmeks nädalaks Deniasse laagrisse http://www.trismile.ee/klubi/trismile-kevadlaager-2011 Enne seda on vaja kehale tutvustada rohkem rattast ja jooksu.

3 comments:

  1. Kõva sõit, järgmiseks aastaks ennustan Sulle 93. kohta! Läks hästi, et oma geelid võetud said. Mul olid needsamad geelid ja oma esimese sain Andes ka ära võetud, aga Peebul oleks saanud nende geelipakkidega naelu puusse taguda. Mul olid ainult dressika taskud, mis ilmselgelt kehasoojusest liiga kaugele jäid ja seetõttu ülejäänud kolm geeli jäätusid. Edasi elasin pakutava spordijoogi arvelt.
    Jõudu!

    ReplyDelete
  2. väärt vöökott sul
    ma ka tean meest, kellel rajal neiut geelidega polnud, aga enda geelid ja joogipudel vöökotis jääs

    ReplyDelete
  3. http://www.suusahullud.ee/view/1.html#5576231244230713489/1
    pilt 13

    ReplyDelete