Monday, October 22, 2012

39. Saaremaa kolme päeva jooks 2012

Selle postituse pühendan ma Marti "Firmasport" Soosaarele. Edasisi täpsustusi sellel teemal pole mul mõtet teha. Aga kui ma siin juba rääkima hakkasin, siis võtame selle pika ja kiire nädalavahetuse kokku. 

Esimene päev, proloog 10 km. Pulsid 170/177. Keskmine km 3:32. Aeg 35:11 (eelmine aasta 35:13). Tänu uuele Garmin kellale, saan Teile pakkuda ka kilomeetri ajad, mis kell mulle lõpus pakkus. Kui keegi nüüd need ajad kokku liidab ja ei saa tulemuseks 35:11, siis on tal lihtsalt liiga palju aega. Reaalse tagasiside sain ma nendest aegadest juba joostes. Esimese hooga ütleks, et see lausa häiris mind. 

1 km - 3:07
2 km - 3:16
3 km - 3:27
4 km - 3:30
5 km - 3:45
6 km - 3:31
7 km - 3:37
8 km - 3:40
9 km - 3:39
10 km - 3:32

Algus oli maru kiire, kuid enesetunne oli üle ootuste hea. Arvasingi, et paar esimest kilomeetrit tulevad lennates ja siis vajun juba oma 3:30 tsooni. Kuid 5ndaks kilomeetriks olin ma vajunud auku, mitte tsooni. Taastusin ja kogusin ennast 6ndaks kilomeetriks. Kuid siis jätkasin augus juba järgmised kolm kilomeetrit ja vaid elaja tahtejõu najal suutsin viimase kilomeetri läbida enamvähem graafikus. Kurb tõsiasi siiski finishis, et 35 min piir jäi taaskord ületamata. Kevadel suhteliselt kergelt tulnud 34:25 (Paf Tartu Olümpiajooks) oli kauge minevik. 

Mis seal ikka, ma olengi hilise arenguga, mul kaks päeva veel aega avaneda. Kui olin finishis kopsu kokku korjanud, avastasin et lihased polegi nagu midagi teinud. Väike sõrk, väike SPA, väike söök ja väike...


 Teine päev, põhipingutus 16,2 km. Pulsid 164/170. Keskmine km 3:44. Aeg 1:00:29 (eelmine aasta 58:55).

1 km - 3:37 (tõus)
2 km - 3:27
3 km  - 3:34
4 km - 3:32
5 km - 3:39
6 km - 3:29
7 km - 3:33
8 km - 3:44
9 km - 3:45
10 km - 3:56
11 km - 3:42
12 km - 3:54
13 km - 4:04 !!!
14 km - 3:54
15 km - 3:48
16 km  - 3:52
+200 m, mille aega ma täpselt ei tea. Kellel aega on, võib arvutada ja jätta vastuse mailboxi priitailt@gmail.com

Alustasin maru rahulikult. Tõusul hingasin läbi nina. Lasin kiirema pundi kohe minema ja otsisin endale mugava tempo. Arvestades eelmist päeva, siis mõtlesin, et 3:35-3:40 oleks täitsa paras. Alguses nagu oligi, minu ümber tekkis veel jooksjaid, kellele etteantud tempo sobis. Kuid siis see juhtus taas, keegi oli 8ndast kilomeetrist kraavi kaevanud, milles ma jätkasin jooksmist kuni finishini.

Ma ei väsi ennast kordamast, et kiire jooksu alus on õige kehahoid, õige tehnika ja alles siis võibolla tuleb mängu Sinu võimekus. Paarisajaks meetriks õnnestus ennast puusale ja pöiale saada, kuid siis taas lagunesin ja liikusin nagu esimene päev rohkem tagurpidi. Isegi esimese päeva elaja jõud oli kadunud. Viimasel kahel kilomeetril kadus ka lootus alla tunni joosta. Hakkasin juba natukene kurvaks muutuma...


Õnneks pikalt ei jõudnud kurb olla. Kogesin selle reisi kõige paremat asja. Kuressaare kesklinnas on ennast sisse seadnud üks väliseestlane. Elanud Kanadas, USAs jne. Ühesõnaga kogemustega vana. Nüüd sisustab oma öist aega naturaalsete burgerite valmistamisele. 3 euro eest parim asi Maailmas. Tõsiselt! Ma ei propageeri kiirtoitu, aga see seal oli kaugel kiirtoidust. Värske liha, värske salat, värske sai - kõik nii palju kui võimalik Saaremaa oma toodang, või vähemalt Eesti oma. Ainult sellepärast tasuks Saaremaale sõita... 

Kolmas päev, olen valmis koju minema 16 km. Pulsid 157/172. Keskmine km 3:52. Aeg 1:01:33 (eelmine aasta 57:28). 

Viimase päeva aegu ei taha ma siia kirjutada. Keskmine km räägib enda eest. Jäin sisuliselt kohe 3:50 juurde tiksuma. Suhteliselt emotsioonitu jooks. Igal kilomeetril tõi kell uudiseid, mida Sa tegelikult juba ammu tundsid. 

Ei tahaks üldse negatiivsel toonil lõpetada. Tegelt oli fun, Saaremaa kolme päeva jooks oma õiges kontsistentsis. Lihtsalt minu ootused olid rumalalt kõrged. Eks ma olen veel roheline ka, alles kolmandat korda. 


Tähelepanelik lugeja märkas, et keskmised pulsid langesid iga päevaselt sama kiiresti, kui keskmine km aeg. Tundub loogiline. Kohad 17, 21 ja 24. Lõpus 24. koht, maraton 2:37:14. Ja kui siin juba kirjutamiseks läks, siis teine naine :)

Kokkuvõttes pole kehva tulemuse põhjusi vaja kaugelt otsida. Õnnetu 3-4 nädalane treeningpaus suvel. Seejärgne võistluspaus. Sisuliselt polnud peale TriStar111 jooksus võistelnud. Kaks joostud maratoni, Tallinnas 2:59 ja Tartus 3:29, mõjusid hästi küll lihasvastupidavusele, kuid laastavalt kiiruslikele omadustele. Kogu tipuks kandsin kaasas 4-5 kg lisakaalu.

Mis siis muud, kui et see aasta ma lund ei mõnita ja juba vaikselt ootan :)

No comments:

Post a Comment