Wednesday, February 21, 2018

Tartu Maraton 2018

Talvine ettevalmistus pole ikka see, kui Sa pole jalad kõrvuti Otepäält Elvasse libistanud. Kuid kui Sul on neli pikka aastat vahele jäänud, siis närid vaikselt küüsi ja loed oma vanu blogipostitusi, et kuidas need asjad siis ikkagi käivad. Jumal tänatud, et ma seda kunagi teinud olen.

Tegin reedel kiire arvutuse ja avastasin, et oled suuskadel viibinud ~415 km, mis on arvestades kõiki asjaolusi suhteliselt eeskujulik. Enesekindlus, mis oli algselt suht olematu, tõusis märgatavalt!


Asjade käigust: alguses hoidsin ennast natuke tagasi, lõpuni ei teagi miks, aga oli nagu selline tunne, et pigem kindla peale. Kuskil seal 10nda km kandis hakkasin oma rütmi leidma ja liikusin ettepoole. Harimäel ja sealt edasi kuni ~30nda km-ni olin tsoonis, millele järgnes kerge kangi alge, mis sundis mõneks ajaks kergemalt võtma. 

Mingi hetk tulid tagant Triin Ojaste ja Andres Kollo, kes mängisid minu silmis edasise osas suurt rolli. Tempot hoiti ühtlaselt peal, liigseid rajavahetusi ei toimunud ja mul oli vahel tükk tegemist, et nendest mitte maha jääda. Proovisin ennast võimalikult mugavalt nende taha parkida ja nii möödusid järgmised kilomeetrid Paluni ja sealt edasi. 

Nagu arvata oli, siis viimased 10-15 km tulid kangelt ja tegevus muutus järjest ebamugavamaks. Õnneks oli vorm piisavalt hea, et suutsin pingutust nautida. Raja äärest tulnud info kohaselt liikus meie grupp täpselt seal 100 piiril ja uskusin, et kui grupi esimeste hulgas lõpetan, siis tuleb see oodatud TOP100. 

Lootuse kustutas viimased 3 km, kohvipunktist finishisse. Kaotasin kontakti esimestega ja edasine oli toores vaev. Ega mul väga midagi sisse enam ei jäänud ja tagasivaadates olin teinud rajal õigeid otsuseid - millal minna ja millal tagasi hoida. 

Lõpetuseks tänud taustajõududele - Karelile, kes määris suusad, mis tõid enamus ajast pingutusest hoolimata kerge muige näole. Jootjad - Karel, Urmas, Martin, Siret. Sisuliselt kandsin oma jooki viisakusest Elvasse, rajal seda vaja ei läinud. 


2009, stardi nr 2961, 378 koht 3:53:08
2010, stardi nr 383, 132 koht 3:42:27
2011, stardi nr 179, 115 koht 3:15:54
2012, DQ
2013, stardi nr 129, 156 koht, 3:11:44
2018, stardi nr 154, 103 koht, 3:35:20

No comments:

Post a Comment