Monday, September 12, 2011

Tallinna Maraton 2011

Kui ma eelmine aasta ennast Tallinna Maratonile kirja panin, oli mul kogu ürituse ees kerge aukartus. Ikkagi 42 km ja järjest ja asfaldil ja valus ja piin ja miks ja kellele ja Salumäe ja Luhats jooksid ja mis siis, kui mina lõpus mõnuga haamri saan ja ja ja nii nii edasi... õnneks päästis mind sellest Kaitsevägi.

See aasta olid pinged maas! Talvine TriSmile Klubi "Pekist Priiks" (Otepää-Tartu, 6 h, 50 km), Tartu Suusamaraton, Tartu Jooksumaraton, sub 200 km veeremised, 30+ km jooksud, tempokrossid, intervallid, Ironman ja mida kõike veel olen ma see aasta pidanud seedima. Tundus nagu kergelt tühine 3 h jooksu ja lähme õhtul veel ujuma :)

Eesmärk oli mõnusalt aega veeta ja alla 3 h Maraton läbida. Esimene ring läks väga plaanipäraselt. Liikusin koos kolme-tunni-Margus-pacemaker-Pirksaare pundiga ja nagu rattas öeldakse: "Hingasin läbi nina!" Jutustasime ja üks hetk oli meil isegi oma TriSmile punt, kes liikus 2:58 graafikus. Esimese ringi lõpus sai mõnus kohvitamine otsa ja sattusin koos Silveriga liikuma. Poolel maal aeg alla 1:28.

Nii, mis edasi? Olime nagu ei-kuskil, ees tilkusid mehed, taga paistis 3:00 punt. Vahepeal oli meid saatmas käinud Emeri, kes täpsustas vahet esimese Eesti naisega. Teades minu väsimatut soovi ja nõrka kohta - "esimene naine", siis polnud ärritamiseks palju vaja. Vahe ca 2 min!

Jätkasime Silveriga üksteise alla tempotamas. Järjest püüdsime eesolevaid, aga vahe Leilaga püsis siiski seal 1,5-2 min vahel. Mingi hetk ma juba peaaegu loobusin! Siis taipasin, et joogipunktide läbimiskiirus on võidu võti. Kiirelt saime vahe minutini ja edasine oli juba puhas iseloomukas. Natuke enne Rusalkat oli eesmärk käes ja seis suht sodi. Üle 15 km oli joostud alla 4 min/km kohta.

Nagu liiva sees, asfaldile liimitud - no ei kerkinud, ei kerinud see jalg! Salumäe tuli õigel hetkel ja soovitas pingutada, mitte jutustada. Vanalinn, turistid, munakivid, Schnelli tiik, jälle tõus... pekkis! Tuleb vist ära... nüüd oli asi selles, et kui kiirustama hakkasid, siis tuleb lõpuni välja kiirustada. 2:51:56, 31. koht (10 km-83 koht, 21 km-67 koht, 30 km-50 koht)

Järgmine aasta võib juba aja jooksmist planeerida. Suured tänud toetajatele :) lähen nüüd pikali tagasi!

5 comments:

  1. väga tubli ja ilus kiirus, eriti lõpupoole.
    oleks võinud ise ka seal kandis olla aga....
    eks peab järgmisel aastal siis uuesti ... :D

    ReplyDelete
  2. (Y) tubli olid ;) panin küll sinu möödumist tähele, aga ei teagi miks ma ennast ei punnitanud sinu sappa võtma =). Järgmine kord tuleb sul siis parem aeg ;)

    ReplyDelete
  3. Maratonist ei tea ma midagi. Tõenäoliselt ei ole see tervislik ega normaalne. Aga ülevaade oli ilus. Priit Ailt "Minu võitlus" 2015 sügisel poelettidel. Broneeri juba täna!

    ReplyDelete
  4. Tore oli Sind kaks korda vastu tulemas näha. :) Kahju, et endal nii kergelt see sammu sättimine ei lähe. :D

    ReplyDelete
  5. Väga võimas teine pool! Naised on alati olnud liikumapanev jõud :)
    Lohutav on siiski lugeda, et ka Sul oli lõpus raske, sest kui Sa võimsa sammuga Leilast ja minust enne Russalkat möödusid, siis arvasin, et teed tempotrenni :) Sel hetkel tundus, et olin seisma jäänud, aga kell näitas, et tempo oli 4:03/km. Respekt!

    ReplyDelete