Tuesday, April 12, 2011

Intervall Hüpoksia Treening!

Paar postitust tagasi tegin Tartu inimestele pakkumise Intervall Hüpoksia treeninguks. Grupp sai eelmine nädal kokku ja treening on kestnud juba üle nädala.

Esimesel testimisel selgus, et olen III tüüpi inimene, ehk siis kõige harvem juhus. Viimasesse rühma kuuluvad tavaliselt inimesed, kes on ühel või teisel moel hapnikupuudusega harjunud. Minu hapnikuvaesuse tolerantsusperiood on keskmiselt pikem ja taastumine väga lühike. Nagu ma aru saan, siis pole ka suurem ime, et ma hinge 4 min kinni suudan hoida. Tekkis kohe küsimus, milleks ma peale treeningut võimeline olen? :)

Treening ise on imelihtne. Lähed pikali, mask pähe ja ainult pikutad seal. Vaikselt piiludes, mis Su näitajad teevad. Treeninguks on variante kaks: kas määrad arteriaalse hapnikusisalduse ehk saturatsiooni taseme ja masin ise hoiab Sind seal. Või määrad hapniku % õhus, ehk siis viid ennast stabiilselt näiteks 5000 m peale ja hingad seal.

Intervalli saad ka ise valida, mina kui tolerantne tüüp lasen hetkel 8 min hapnikuvaeguses ja 2 min hapniku pealevooluga. Olen jõudnud 10 % hapniku sisalduse peale õhus, ehk siis saturatsioon 81. Kes nüüd Googeldada viitsib, siis uurige, mis nende näitajate normväärtused on :)

Ja mida ma siis esimese 6 korra järel olen tundnud??? Raske seda kõike sõnadesse panna. Peale esimesi kordasi oli kogu kehale nagu restart! Hingamine muutus vabamaks, kuskilt voolas peale uut energiat ja trennis oli võitmatu gladiaatori tunne. Vahepeal oli natukene raskem seis, otsisime seda õiget programmi minu jaoks. Tõenäoliselt sai natuke liiga tehtud aga täna oli taas mõnus :)

Miks ma üldse seal käin??? No esiteks alpimaja efekti positiivsest mõjust võib taaskord Googeldada või lugeda artikleid. Mis minule kõige rohkem meeldib on see, et kulutan päevast vaid 60-90 min ja ei pea treeningutes muutusi sisse tooma.

Kellel veel soovi grupiga liituda, siis Lauri Pank (seadme asjatundja) tuleb järgmine teisip (19.aprill) taaskord Tartusse, et meid üle vaadata. Ta jääb siia neljapäeva (21.aprill) lõunani. Soovikorral võtta ühendust Lauri (50 383 10) või siis minuga (56 454 949). Esimene test tasuta!

Lisa info:
http://sportingmed.ee

1 comment:

  1. Kiidan samuti.
    Sai ise jaanuaris tehtud paar nädalat. Olemine läks kudagi paremaks jah :)

    ReplyDelete