Sunday, February 26, 2012

Diskvalifitseerimisest... TM 2012!

Alustan postitust suure vabandusega sõprade, tuttavate, kaasvõistlejate, fännide ja Klubi Tartu Maratoni ees! Tunnistan oma viga, sõitsin uisu tehnikas ja olen oma karistusega nõus ning ei hakka seda vaidlustama. Olin 2012 aasta Tartu Maratoniks kehvalt ette valmistunud. Võistluse lõpufaasis, väsimuse juuresolekul ja keset võistlustuhinat ei suuda oma igat tegevust jälgida.

Põhjus, miks ma selle postitusega viivitasin, oli see, et tahtsin ise asjaoludes selgusele jõuda, mitte hakata kohe puusalt valangutega tulistama. Sain ise oma DSQ teada läbi Facebook´i ja sellest hakkas liikuma kohe arvamus, et keegi on esitanud kaebuse vms ja et asi on isiklik. Sain teada, et olin jäänud filmilindile ja rahustasin fännid maha. Kohtunik peabki oma tööd hästi tegema!

Vabandan siinkohal uuesti, et ma Teie küsimustele, kirjadele ja blogisse ei vastanud, kuna ei teadnud isegi, mis seis on!

Vahepeal oli Eesti Vabariigil sünnipäev ja olin kuni laupäevani levist väljas. Ikkagi pikk nädalavahetus! Hakkasin laupäeval uuesti uurima, et miks ma kuulen oma maha võtmisest läbi Facebook´i ja mitte korraldajatelt. Väidetavalt oli mulle saadetud kolmapäeval žürii otsus, kus kõik ilusti ära seletatud ja pakutud ka videot. Minu mailbox´i on antud kiri jõudnud küll neljapäeva hommikul, aga põhimõtteliselt pole see oluline. Kuna neljapäeval oli poolik tööpäev, siis sain reaalselt selle kätte alles laupäeval.

Selle ajaga oli teema juba suurema hoo sisse saanud. Arvan, et siinkohal oli mu väike pahameel õigustatud, sest antud juhul olin mina see, kes selle raja läbis ja oli umbkaudselt ka aimdus, kus ma reeglite vastu võisin eksida.

Nüüd, pühapäeva õhtul, kus ma olen ise videolõiku näinud ja veendunud selles, et see kattub minu teadmisega, kus, millal ja millises mahus reeglite vastu eksisin. Rikkumine toimus peale Palu TPd, tõusul ja kindlasti mitte saja meetri ulatuses.

"Usume Priit Ailt´i" pole vaja tekitada! Rikkusin reegleid ja sain neljapäeval karistada, selgeks sai asi alles mõni tund tagasi. Kui sügisel Klubi Tartu Maraton tegi "väikse" matemaatilise vea seoses Nelikürituse tulemustega, oli neil vabandusteks mu number olemas, seekord kahjuks mitte... ju siis on tänapäeval iseenesest mõistetav, et loed oma mailbox´i mitu korda päevas, ka pühade ajal!

http://maraton.postimees.ee/583712/tartu-nelikurituse-arvestuses-tousis-janis-teteris-priit-ailtist-ette

Võistlusreeglid on välja mõeldud selleks, et võistlusrajal toimuks aus võistlus. Olen siiski triatleet ja oskan seoseid tuua pigem sealt. Raja lõikamine, tuulessõit või mõnel muul ebaausal viisil teise võistleja ees edu saavutamine on karistatav! Meil on välja kujunenud hoiatuste ja väiksemate karistuste (stop-and-go) süsteem, mille tipuks on alles diskvalifitseerimine. Suusatamisel hoiatussüsteemi ei ole.

Loodan, et rohkem küsimusi ei ole ja võime selle teema lukku kuulutada J

Foto: Jarek Jõepera. Triatloni võistlusest, kus tuulessõit on keelatud.

7 comments:

  1. loodame et Tristaril jätkub ka kohtunikel meelekindlust DSQ teha, liiga labaselt sõidetakse seal tuules.

    ReplyDelete
  2. Siinkohal tuleb meeles pidada, kes on massiürituste kõige tähtsam lüli - võistleja. Ilma rahvata poleks ka üritust, seega mina ei poolda massilist karistamist ja maha võtmist.

    Ain-Alar on TriStar111Estonia´l alati teinud enne võistlust pre-race briefing´u, kus on enamus asjad selgeks räägitud ja jooksvatele küsimustele vastus antud.

    Pealegi ei ole väga võrreldav tuulesõit ja mõned uisusammud. Ühel juhul oled Sa võrreldes teistega eelisseisus, teisel aga mitte... tõin selle näite vaid hoiatussüsteemi esile toomise pärast.

    Nagu ma olen kommentaaridest aru saanud, siis pole klassikatehnika reeglid siiski paljudele, kaasaarvatud mina, teada...

    ReplyDelete
  3. Pealegi ei ole väga võrreldav tuulesõit ja mõned uisusammud. Ühel juhul oled Sa võrreldes teistega eelisseisus, teisel aga mitte...
    LOL

    ReplyDelete
  4. Mees tormas voistlusse, teadmata reegleid? Olles 'profisportlane'. Mis siis, et mitte 'omal' alal. Piinlik jutt.
    Kumb siis 'eelisseisus' on - tuulessoitja voi oluliselt kiiremini liikuda lubava uisutehnika kasutaja? Mina aru ei saa.
    Marko

    ReplyDelete
  5. Nu ilmselt teab seda iga maratonil osaleja et liikumisviisiks on klassikaline tehnika. Reeglite mittetundmisele on kohatu apelleerida. Teiseks ei ole suusamaratoni ja triatloni kõrvutades rääkida hoiatuste süsteemist- massis on vahe. Ja miks üldse peaks kedagi hoiatama, kui kõik tahavad ausalt võistelda. Ma eeldan küll et starti tulles mängime kõik samade reeglite järgi- me ei lõika rada, me ei istu vahepeal autossese, me ei uisuta, Me ei vaheta suuski. Ei ole ju keeruline?

    ReplyDelete
  6. Anonüümsetele kommentaaridele reageerimine on tõenäoliselt viimane asi, mille jaoks sai kunagi internet loodud aga...

    to Anonymous Feb 28, 2012 11:55 AM - "Teiseks ei ole suusamaratoni ja triatloni kõrvutades rääkida hoiatuste süsteemist- massis on vahe." Sa võiksid oma sügava mõtte ümber sõnastada.

    Võin ette ruttavalt mainida, et kui Sa sihid end väitele, et suusamaratonidel on rohkem harrastajaid kui long-distance triatlonitel, siis uuri natukene internetist numbreid.

    ReplyDelete