Monday, February 20, 2012

Tartu Maraton 2012

Statistika näitab, et massiüritustel on kiip ja number kõige enam maha ununenud asjad. Korraldajad tungivalt soovitavad minna õhtul magama koos kiibi ja numbriga, et see varahommikusel sebimisel maha ei unune! True Story :)

Mõtlesin välja, miks ma viimased paar kuud olen vaikne postitaja olnud. Napilt üks tekst kuus on ilmunud. Lihtsalt pole end kehaliselt märkimisväärselt kulutanud. Tegelenud rohkem asjadega, mis Teile tõenäoliselt väga huvi ei paku. "Body is evil, that must be punished!"
Lõpuks ometigi! Eelmise postituse eest sain nädala koomiku tiitli ja püüdsin seda tiitlit iga hinna eest pühapäeval (19.veeb) kaitsta. Hetkel veel raske seisukohta võtta, kas läks hästi, halvasti või nii nagu pidigi minema. Aga veel täna hommikul (teisip, 21.veeb) esinevad stardiraskused, puusapainutajad ja reie lähendajad teevad põrgu-valu, uni on häiritud. Imelik, et ülakeha on kaebusteta, vist sai liiga vähe paaristõuget tehtud - Nali!

Alustame siis algusest. Ettevalmistus ja viimased päevad läksid plaanipäraselt. Reede käisin massaažis (Timo Müür), tegin Sigridiga kerge jooksu, mille sisse lasin 3X ~1 min piirajasse, max pulss 162. Laupäeval tegin veel kerge ujumise ja õhtul sõin esmaspäevani kõhu täis.

Ärkasin juba enne äratust, pakkisin ennast sisse, sõin 2 banaani, jõin kohvi, vahetult enne starti veel üks Corny ja geel. Staadionile jõudsin umbes kella kaheksaks ja kõik sujus. Siinkohal tänud Sandrile ja Helenale. Olin esimeste seas, kes ennast stardikoridori lindi taha seadis ja sain ideaalse stardikoha. Kui lindid eemaldati, siis tekkis kerge hirm, sest nägin põhimõtteliselt stardijoont :)

Esimesed kilomeetrid läksid mugavalt, olin täpselt seal kus pidin olema. Seekord ennast väga tagasi ei hoidnud ja tulemus oli tore. Suutsin õigete meestega kaasa minna ja võiks õelda, et isegi nautsin sõitu. Alles Harimäele jõudes tundsin, et midagi nagu ei klapi. Suusk ei tahtnud üldse libiseda, pidin pidevalt hoogu juurde lükkama, et mitte maha jääda. Tõusunukkidel kippus suusk järjest rohkem-ja-rohkem tagasi andma, mis sundis järjest rohkem-ja-rohkem kääri jooksma. Polnud ühte, polnud teist! Poolel maal tundsin esimest korda tõsist väsimust, mis sundis korraks hoo maha võtma. Taastusin kiirelt ja hakkasin järele jäänud kilomeetreid lugema...

Seekord mul jootjat ei olnud aga selle taha tulemus ei jäänud. Kõik vajaminev oli vööpeal kaasas. Tankisin ennast kui võimalus tekkis ja TPst sõitsin hooga läbi. Viimane oli ka minu ainus päästerõngas, mis mind mitmeid kordi taas tagasi punti tõi.

Minu tugevus on tavaliselt välja tulnud distantsi viimasel kolmandikul, kus ma olen pea iga aasta üksi sõinud ja kohta parandanud. See aasta oli see vaid üks suur allakäik. Kaotasin u 50 kohta ja u 5 min! Raske-raske-Raske! Kriitikud nüüd on Teil võimalus mu klassika tehnikat kommenteerida :)

Lükkad-lükkad-lükkad ja ei libise. Muld, tuisk, värske lumi... ma olen ikka 100% suviste alade mees! Aga lõpuni ma jõudsin!

Pulsid: avs 152, max 173.
Kaloreid 4700. Pool liitrit jooki ja 6 geeli.
Aeg: 3:23:00, koht 188.

2009, startisin 2961, 378 koht 3:53:08
2010, startisin 383, 132 koht 3:42:27
2011, startisin 179, 115 koht 3:15:54
2012, startisin 142, 188 koht, 3:23:00

Loodetavasti säilitab Klubi Tartu Maraton mu 100-200 stardikoha, mis tundus Palus juba täiesti võimatuna. Eelmise aasta ajale kaotasin 7 minutit, millest lõviosa viimase 20 kilomeetriga. Kurb aga see pidigi vist suusatamise juurde käima, tehnika sport! Siinkohal ei süüdista üldse suuski, ega määrdemeest...

Positiivne on see, et suutsin raskest momendist välja tulla ja leida lootusetus olukorras siiski motivatsiooni, et lõpuni pingutada. Pealegi tundus esimene pool maratonist lausa nauditav, mida ma pole varasemalt tundnud. Olen ka aru saanud, et tase on oluliselt tõusnud ja paljud on liikunud pigem tagurpidi. Võib-olla oli see paratamatu, et 230 mahukilomeetriga on vaid puhas ime, et ma 200 sisse jäin. Dr. Mihkel Mardna väitsi, et 500 mahukilomeetri juures, tuleks TM siiski vaid treeningu mõttes läbida, mitte PANNA!

Kuid, kas ma tõesti peaksin sügisel immikaid tegema, kummi tõmbama, rulli lükkama ja enne TM kõike muud ohverdades 1000+ km täis sõitma? Ma arvan, et mitte :)

Küsimusele, mis seis on Tartu Maratoni Neliküritusega? - vastan, et tiim on mul see aasta hea ja õnne on mul ikka vahel olnud. Joosta soovin isikliku rekordi, kellel huvi, siis uurige välja mu kiireim Tartu Jooksumaratoni aeg ja postitagu see siia. Auhinnaks ühistreening Vooremäel!

Mõlemad rattaüritused on loterii, kus pundis lõpetamine mind ei rahulda. Kes see aasta atröövis soovib olla, siis hoidke mul silm peal :)

P.S. kes soovis see aasta kiiret aega sõita, siis minu silmis valis ta selleks küll vale aasta! -tuisk, värskelumi, muld jne!

4 comments:

  1. 1:23:26 ;)
    http://www.spordiportaal.ee/?m1=0&m2=17&id=3865&p=6

    ReplyDelete
  2. Diskvalifitseeritud: 142 Ailt Priit, 5633 Luik Peeter - uisutehnika kasutamine

    Kuidas siis nii?

    ReplyDelete
  3. Vist läks kiiruga meelest, mis tehnikas sõitma pidi:)
    Iseenesest muidugi inetu lugu, kui see tõele vastab. Aga ilma väga konkreetse tõendita ei võeta vist kedagi maha?

    ReplyDelete
  4. See on videos näha ja kobiseda pole midagi. Koera temp.

    ReplyDelete