Sunday, March 30, 2014

Intervall Hüpoksia!

Kevad on käes! Vaadates välja tekib küsimus, miks üldse kuhugi lõunalaagrisse sõita? Suusatamine oli see aasta suures plaanis siiski OUT, vaatamata sellele, et sain enda kohta piisavalt libisetud. Hea meel on selle üle, et viimastel kuudel pole haige olnud, rütm on paigas ja enesetunne vaid paraneb. Eriti hea meel on mul ujumise üle, olen viimastel kuudel regulaarselt ujuma jõudnud ja tunnen ennast vees ülimugavalt. Ei mäletagi, millal viimati nii oli.

Paar nädalat tagasi sai kergelt alustatud ka erialase jooksuga. Mõned lõigud, mõned ÜKEd jne. Esimene testijooks, Pääsküla raba(pool)maraton läks hästi ja ega hetkel muud üle ei jäägi, kui hakata ratast järgi aitama.

Millest ma veel tahan rääkida on Intervall Hüpoksia! Paar aastat tagasi sain seda esmakordselt proovida ja teen seda uuesti ka see aasta. Tookord alustasin peale lõunalaagrit, seekord enne. Plaan on enne laagrit üks korralik kuur läbi teha, taastuda ja laagris juba aste kõrgemal liigutada. Tõenäoliselt teen suve jooksul ühe kuuri veel.

Olen hetkel üle kümne korra ära käinud ja tulemusi on juba näha. Esiteks tooks välja selle, et protseduur on õpetanud mind taaskord kogu kopsuga nö "kõhuhingama". Ventilatsioon ja kõik selle juurde käiv on alus vastupidavusspordile. Treeningutel on olnud igasuguseid tundeid. Peale esimesi kordi olin pigem koomas, kui pilve peal. Treeningud olid enesetunde koha pealt rasked, kuid mitte aeglased. Hetkel selliseid kaebuseid enam ei esine. Tundub, et olen esimesest ehmatusest üle saanud ja kohanenud.

Jälgima peab oma treeningkoormust. Kui näiteks hommikul korralik ujumine teha ja siis 1,5-2 tunni pärast hingama minna, on enesetunne uimane ja tunned, et ujumisest pole veel  päris välja tulnud. Kui teed hingamise hommikul esimese asjana on kõik korras ja isegi tunned ennast kogu päeva jooksul paremini. Seega minu puhul on sobinud pigem hommikused (ilma trennita) või õhtused (hommikuse trenniga) ajad.

Olen positiivselt meelestatud ja ootan juba laagrit. Sõidan reede (4.aprill) kaheks nädalaks Hispaaniasse, Camp Hawaii Express. Eks seal selgub täis tõde, kuidas Hüpoksia kuur mõjunud on ja milliste mõtetega aprillis tegevusi jätkan.

http://priitailt.blogspot.com/2011/04/intervall-hupoksia-treening.html

http://priitailt.blogspot.com/2011/05/intervall-hupoksia-treeningu-kokkuvote.html

http://www.sportingmed.ee


HoChiMinh Vietnam WarMuseum 2014

1 comment: