Thursday, February 25, 2010

Koormustest

Maratonist 4 päeva möödas. Enesetunne on ära-ütlemata hea. Kliinikumist sain ka paaripäevase puhkuse. Aeg välja magada ning hooaja plaane korrastada. Aga enne seda tuleb olla veendunud, et tervis on ikka päriselt-päriselt korras...

Kolmapäeva hommikul tegime Margus Pirksaarega Elva kandis kergelt ca 20 km (1h 40 min). Pärast seda Lõunakeskuses Fittest Tartu Perepäev uisutades. Õhtul võtsin juba kergelt ja käisin külas endale süüa tegemas. Neljapäeval ootas mind ees juba http://www.vomax.ee/ ja koormustest...

Testi viisime läbi taaskord lindil joostes. Igat kiirust 2 min ja nii kaua kui suudan. Selliseid näitajaid mina veel ei oodanud. Väljas on lumi ja ma ületasin osaliselt juba oma suviseid teste. Keerulist juttu siin ajama ei hakka. Paar lihtsamat numbrit Teile:
vererõhk - 100/60 mmHg
puhkepulss 48 X (rahuoleku pulss)
kopsumaht - 8,01 L
vo2max 68 ml/min/kg (suvisest võistluskaalust tugevalt 4 kg ülekaaluline)
anaeroobnelävi 165 (pulsisagedus, mida väga pikalt pole mõtet ületada, v.a. lõpuspurdid)

Pikkade treeningute tulemusena on max pulss hetkel vaid 169 X, samas ka ventilatsioon ainult 189 L/min. Suvel samad näitajad 180-190 max pulss ja ventilatsioon üle 200 L/min. Tänane test lõppes mul taaskord arsti soovitusel, sest kõik näitajad hakkasid juba langema.

Arstil taaskord samad soovitused: vähemalt kord nädalas korralik kiiruslik kvaliteetne treening, muidu olen suvel liiga ultra. Tuleb osata oma võimeid paari tunni jooksul võimalikult hästi realiseerida. Side lõpp...

2 comments:

  1. Kadestama paneb see madal vererõhk, kopsumaht ka aukartustäratav :) teisi numbreid ei oska millegagi võrrelda.
    Mul oli vererõhk nii kõrge, et saadeti rattapuki asemel hoopis perearsti juurde ja max koormustest ongi siiani tegemata.

    ReplyDelete
  2. http://kyljetuul.wordpress.com/2010/02/10/paul-igatalvine-koormustest/

    haha kompsumahuga panin sulle ära.Muus osas olen parem vait......

    ReplyDelete