Monday, February 01, 2010

Sport on tervetele ja tugevatele... ?

Nonii... pärast järjekordset kergelt läbi põetud viirust, siirdusin ma taaskord suusarajale. Ilm oli liiga soe, lausa vastikult palav hakkas. Lund oli sadanud, sulaks oli läinud. Suusad pole mul juba aasta määret saanud. Vasak suusk on üldse külje pealt oma plastmass katte kaotanud. Üks klamber on ka katki. Rumal on see, kes vabandust ei leia... Aga treeningul pidigi vist raske olema!

Tõsiselt oli raske. Esimesed 5 km EPA pargis oli lausa piin aga õnneks läks asi järjest kergemaks. Märkamatult hakkasin mingi hetk isegi libisema. Kokkuvõttes pressisin 30 km, 1h 55 min. Pole üldse paha, vist?

Aga tegelt polnud mul eesmärk enda treeningutest rääkida. Kui midagi reaalset teen, küll siis kirjutan. Korterikaaslane ostis endale kuu tagasi klassika varustuse. Tahab Tartu Maratonile minna, 63 km. Hakkas ka trennis käima, alustas vist 7-8 km otsadega. Viimati sõitis 13 aastasena vms. Kuulis, et ma tegin hommikul 30 ja läks tegi õhtul ka 30! Mul hakkas häbi!
Natuke juhendan teda treeningute osas ja soovitasin tal enne maratoni vähemalt korra ajaliselt sama pika trenni ette võtta, millega kavatseb Maratoni läbida. Alguses natuke kahtlesin aga nüüd arvan, et kättevõtmise asi...

Kui kunagi oli sport sportlastele, siis nüüd vaata ise kuidas Sa rajale ära mahud. Sa ei ole enam eriline... kõik teevad seda! Äge onju :)

2 comments:

  1. Olen varemgi lugenud foorumitest/kommentaariumitest, et soovitatakse vähemalt 1x teha sama pikk trenn kui planeeritav võistlus. Mõned soovitavad distantsi läbida, mõned planeeritava ajaga, nagu sina. Samas olen lugenud jookumaratoni kohta, et selle jaoks treenides ei ole mõtet üle 32-34km trennis joosta, ei anna juurde midagi, pigem võib kahjuks tulla. Et kas siis suusk ja ratas on selles suhtes erandid? Võibolla oskad seda natuke lahti seletada.
    Jõudu!

    ReplyDelete
  2. Põhjus on selleks tegelikult väga lihtne ja loogiline. Ratas ja suusatamine ei lõhu lihaseid, sidemeid ja liigeseid nii palju kui teeb seda jooks. Jooksmisel esineb oluliselt rohkem põrutust! Sellepärast soovitataksegi teha ettevalmistuse esimestes faasides rohkem jooks-matku (jooks+kõnd vaheldumisi).
    Loodan, et said oma vastuse :)

    ReplyDelete