Monday, March 15, 2010

Test-ujumine vol.1!

Mul on üks sõbranna, Sandra. Sandra aitas mu ema Rocca MyFitness´i klubisse www.myfitness.ee treenima, et ema suvel paar triatloni läbiks. Tutvusin Sandraga vist Xdream´i võistlustel. Tema ongi see tugev rebija MyFitness´i "roosade" naiskonnast. Gerda on ka tugev :)! Sandra õpib Tallinna Ülikoolis Rekreatsiooni teadusi ja seoses oma bakalaureuse tööga sain mina oma ujumistehnika korraliku luubi alla. Tema juhendaja prof. Rein Haljand on oma ala spetsialist, selles pole küsimust.

Test ise kestis ca 45 min aga 10 min videolõigu analüüs ca 2 h. Mõtlemisainet jagub, kohutavalt. Pean Itaalias sellega tegelema hakkama, sest juba aprillis järgmisel testimisel pean ette näitama arengut.

Oli asju, millega prof. rahule jäi aga leidsime ka olulisi puudujääke. Vaadake ise ja avaldage arvamust, mis valesti on :)

10 comments:

  1. nii-nii. ja mida sa siis meile auras õpetad?! :) õiget või valet ujumist? :P

    ReplyDelete
  2. No mulle torkas kohe silma, et lestad on puudu?!

    ReplyDelete
  3. Auras õpetan ma loomulikult vaid õiget tehnikat, mis ei tähenda, et ma ise õieti ujuda suudan!

    Test-ujumist ei sooritata lestadega, sest võistlustel meil lesti ei ole. "U must train how U race!" :)

    ReplyDelete
  4. Ma nüüd olen küll üsna vale mees arvamust avaldama arvestades seda, et olen ikka päris algaja ujuja, kuid mõni teooria on. 1- ehk keha pöörleb vees liialt küljelt küljele, võibolla peaks kõht rohkem vee poole olema? 2- kohati tundus, et hingamise hetkel tõusis pea koos poole kehaga veest liialt välja? 3- jalgade töö kohati veidi ebaühtlane, nt hingamise hetkel mõned löögid jäid vahele? 4- kas põlved (eriti testi lõpupoole) liialt palju tööd ei teinud? Aga need arvamused on põmst samal tasemel, kui panna pime maalikunsti hindama :)

    ReplyDelete
  5. Sa ujusid krooli aga pidid sellili ujuma?

    Rain

    ReplyDelete
  6. Mina ütlen et õlad on sul kinni, ujud nagu ämblik. Jalad käivad vähe, mis on ehk OK triatleedi jaoks, ja pakun et pea on liiga püsti sul.

    ReplyDelete
  7. Kui võtta taustaks, et ironman tihti ikka meres ujumisega, siis polegi väga hull. Seal peabki pea rohkem laines püsti olema.

    ReplyDelete
  8. kuule ma ütleks sõbrajnena, et ja mitte VIST vaid kindlasti ja me oleme kõik tugevad rebijad :D
    nii aga minuarsut olid sa tubli, mina sain oma keretäie teisipäeval kui minu filmi analüüsiti, kuigi, polnudki väga hull võttes arvesse kõiki asjaolusid

    niiet uju uju uju, sest I NEED RESULTS!!!!!!!!! :)
    tegelikult head laagrit sulle ja jää ikka ellu!! :)

    ReplyDelete
  9. Tehnikat ma ei hindaks, ei oska, kuid... kui mina basseinis ujun, siis ujun võimalikult vähe vee all, seal on ju hea libiseda küll, kuid puhtalt ujumismeetreid jääb nii palju vähemaks, avavees kusagil pole äärt, kust tõugata pidevalt;)) Või on see selleks, et hoida tempot?

    ReplyDelete
  10. No tegelt on nii, et pöördest mitte tõukamine on sama kui rattas laskumistel pidurdamine... Korralik tõuge ja libisemine vee all ja vee peal annab hea libisemistunde ja hoiab kiirust. Igast pöördest paigaltstardi tegemine rikub Su võistluskiirusel ujumise ära...

    ReplyDelete